By Your Side 24/7

Doet er zich een complicatie voor tijdens je reis? Dat is natuurlijk vervelend!

Geen zorgen, wij staan voor je klaar. Volg deze richtlijnen en stappen om snel tot een oplossing te komen, zodat je weer volop kunt genieten van je reis. Vaak word je het snelst geholpen door direct contact op te nemen met de juiste partij.

Boekte je een reis bij Connections, flight only of package en loop je tegen een obstakel terwijl je reeds onderweg bent, kan je tijdens de kantooruren terecht bij je shop of call center waar de reservatie maakte, per mail voor niet dringende gevallen. Heb je een noodsituatie buiten de kantooruren dat kan u eveneens met ons contact op nemen via onze Duty Manager van dienst.

Onderstaand zal je al de meest antwoorden op je vragen kunnen terugvinden. Mocht dit niet volstaan, neem dan telefonisch contact op met het nummer dat je zal gegeven worden via de chatbot.

Heb je een bezorgdheid omtrent je vluchten?

Loopt er iets fout met je vlucht

In het geval dat je vlucht geannuleerd is, een grote vertraging heeft, of wanneer je je aansluiting gemist hebt, is de luchtvaartmaatschappij altijd je eerste aanspreekpunt. Het is belangrijk dat je in dat geval naar de balie van je luchtvaartmaatschappij gaat, ook als dat betekent dat je even moet wachten.

De luchtvaartmaatschappij zal je, afhankelijk van de situatie en hun mogelijkheden, een passende oplossing aanbieden. Connections kan en mag op dat moment geen nieuwe vluchten voor jou boeken, omdat de luchtvaartmaatschappij de controle over de omboekingen wil behouden.

We hopen dat je snel geholpen wordt en je reis zo soepel mogelijk verloopt. Mocht je nog vragen hebben, staan we uiteraard voor je klaar.

De Europese wet over de rechten van vliegtuigpassagiers is van toepassing:

  1. Als je vanuit de Europese Unie vertrekt met eender welke luchtvaartmaatschappij

  2. Als je in de EU aankomt met een luchtvaartmaatschappij met maatschappelijke zetel in de EU

Ben je in één van bovenstaande gevallen en is je vlucht geannuleerd of ernstig vertraagd, of miste je je aansluiting door vertraging van je vorige vlucht bij de heenreis vanuit Europa, dan moet de luchtvaartmaatschappij je hulp bieden en heb je misschien recht op een compensatie. Alle voorwaarden kan je vinden op deze website. Ga in elk geval naar de balie van de luchtvaartmaatschappij voor hulp.

Ben je niet in één van bovenstaande gevallen en heb je een probleem met je vlucht?
Ga naar de balie van de luchtvaartmaatschappij. Alleen zij kunnen je uitleg geven over je mogelijkheden en rechten.
We raden het niet aan, maar is het toch voor jou noodzakelijk om zelf kosten te maken (bijvoorbeeld een hotel boeken), hou dan zeker al je betaalbewijzen goed bij. Achteraf kan je dan in sommige gevallen nog een claim indienen. Je kan Connections contacteren om je hierbij advies te geven, zeker als het gaat om grotere kosten zoals meerdere hotelnachten.

Als je door een vertraagde vlucht of gemiste aansluiting later dan voorzien zal aankomen op je bestemming, is het verstandig om al voor vertrek van je nieuwe (aansluitende) vlucht het nodige te regelen om problemen te vermijden.

  • Hotel: Heb je een hotel geboekt, verwittig dan het hotel dat je later zal aankomen. Contactgegevens kan je vinden op de vouchers die je van ons kreeg. In het geval dat je een roadbook hebt ontvangen, vind je de gegevens van de accommodaties in je roadbook.

  • Huurwagen: Is je huurwagen geboekt via Sunny Cars, contacteer dan Sunny Cars op hun noodnummer +31 23 5 699 690. Werd je huurwagen bij een andere maatschappij geboekt, dan vind je de contactgegevens in je roadbook of op je vouchers. Vraag hen om de wagen zeker voor je vrij te houden. Op veel plekken zijn de afhaalbalies 24/7 open, maar in het geval dit niet zo zou zijn, kan je proberen een regeling te treffen.

  • Camper of campervan: Verwittig de verhuurfirma, zodat er eventueel iets geregeld kan worden. Contactgegevens vind je op de vouchers die je van ons kreeg.

1. Ga naar de lost and found helpdesk
Als je op de luchthaven merkt dat je bagage niet is aangekomen of beschadigd is, ga je naar de helpdesk van ‘lost and found’ van de luchthaven. Op sommige luchthavens zijn er meerdere van dit soort balies, omdat er met verschillende bagage afhandelaars gewerkt wordt. Afhankelijk van met welke luchtvaartmaatschappij je vloog, dien je dan naar een andere balie te gaan. Ben je niet zeker waar je moet zijn, spreek in dit geval een luchthavenmedewerker aan die je de weg kan wijzen naar de juiste balie.

2. Zorg dat je een PIR-document laat opmaken
Aan deze helpdesk/balie meld je dat je bagage niet aangekomen is of dat ze beschadigd aangekomen is. Zorg ervoor dat er zeker een Property Irregularity Report (PIR) opgemaakt wordt, en dat je ofwel een kopie hiervan, of het volgnummer hiervan meekrijgt. Dit bestaat uit 5 letters en 5 cijfers. Bewaar ook je bagagelabel goed. Noch de luchtvaartmaatschappij, noch Connections, noch je bagageverzekering kunnen je verder helpen zonder een PIR, dus dit doe je sowieso eerst.

3. Doe navraag over de vervolgprocedure
Wanneer je de PIR laat opmaken, vraag je best na welke verdere procedure er gevolgd moet worden in jouw specifieke geval. Vaak moet je het verlies of de laattijdige aflevering van je bagage ook zelf melden op de website van de luchtvaartmaatschappij. Is je bagage na 48 uur nog niet aangekomen, neem dan meteen contact op met Connections voor advies. Tijdens de Belgische kantooruren neem je contact op met je reiskantoor, daarbuiten kan je het noodnummer bellen. Je kan dan in sommige gevallen een schadevergoeding claimen op basis van de Internationale Luchtvaartwetgeving (Verdrag van Montréal).

Weet ook dat je op veel plaatsen zelf terug naar de luchthaven zal moeten gaan, om je laattijdig afgeleverde bagage op te halen. Slechts op enkele bestemmingen wordt dit nagestuurd naar je hotel of verblijfplaats als service. Luchtvaartmaatschappijen zijn nooit verplicht om dit te doen.

Is je bagage beschadigd, dan krijg je in sommige gevallen een schadevergoeding claimen op basis van de Internationale Luchtvaartwetgeving (Verdrag van Montréal). Ook in dit geval zal men je ter plaatse de procedure uitleggen, aangezien dit bij elke maatschappij verschillend is. Zorg er zeker voor dat je de procedure uitvoert binnen de aangegeven termijn.

4. Heb je een reisverzekering, controleer dan wat deze dekt
Heb je een reisverzekering inclusief bagageverzekering afgesloten, lees dan je polisvoorwaarden goed na. Bij sommige reisverzekeringen mag je in geval van laattijdige aflevering van bagage onder bepaalde voorwaarden “eerste aankopen” doen zoals kledij, toiletartikelen, nieuwe reistas etc. Sommige verzekeringspolissen dekken ook beschadiging of verlies van je bagage. Zorg er in elk geval voor dat je al je aankoopbewijzen goed bijhoud, alleen dan kan je verzekering je terugbetalen volgens hun voorwaarden. Contacteer je reisverzekeringsmaatschappij hierover telefonisch of dien je claim online in.

Is er een verwikkeling tijdens je reis?

Ben je ernstig ziek geworden tijdens je reis of had je een ongeval? Breng dan zo snel mogelijk je reisverzekering op de hoogte.

1. Zoek je je polisnummer op
Je polisnummer vind je op de bestelbon die je in onze shop ontving bij het afsluiten van de polis.

Protections:
Sloot je een tijdelijke polis af, dan is je polisnummer gelijk aan je Connections-dossiernummer, dat je op je bestelbon of factuur kan terugvinden. Sloot je een Multitravel af, dan is het polisnummer gelijk aan het Connections-dossiernummer van de eerste reis waarbij je je polis afsloot. Dit kan je op je bestelbon of factuur van die reis terugvinden.

2. Vraag de naam en het telefoonnummer van je behandelende arts
De verzekeringsmaatschappij zal contactgegevens nodig hebben om te kunnen overleggen met de arts ter plaatse. Indien je dit niet onmiddellijk kan doorgeven, zal de verzekeringsmaatschappij niet in actie kunnen treden en zal je opnieuw moeten bellen.

3. Bel het noodnummer van je reisverzekering
Protections noodnummer: +32 2 286 31 47

Bij elke diefstal moet je meteen aangifte doen bij de lokale politie. Zij zullen een Proces Verbaal (PV) opmaken. Zorg ervoor dat je een kopie hiervan of het PV nummer goed bewaart. In het geval dat je een reisverzekering hebt afgesloten die diefstal van je bagage dekt, contacteer je je reisverzekering om een claim in te dienen.

Heb je onderweg een probleem, beschadiging of technisch mankement aan je huurwagen, camper of campervan, bel dan het noodnummer van de maatschappij dat je gekregen hebt bij het ophalen van je voertuig. Indien zij het probleem niet oplossen, kan Connections hierin bemiddelen. Stuur dan een berichtje naar ons noodnummer of bel ons tijdens de kantooruren.

Heb je een ongeval met je huurwagen waarbij een andere persoon/voertuig betrokken is? Bel dan steeds de lokale politie en laat hen een PV opmaken. Hou een kopie en/of het nummer van het PV goed bij. Ook in dit geval contacteer je zo snel mogelijk de verhuurmaatschappij.

Ben je al ter plaatse in met je hotel, B&B, lodge, etc., spreek dan eerst een medewerker aan de balie aan. Ben je niet ter plaatse, dan kan je bellen. Alle contactgegevens van je logies vind je op de vouchers die je van ons kreeg, of desgevallend in je roadbook.

Verwijst het hotel je door naar de lokale partner via dewelke je hotel geboekt is? In veel gevallen vind je hiervan de contactgegevens ook op je vouchers of in je roadbook achter de hotel- en excursielijst. Deze staan gewoonlijk vermeld onder de titel ‘agents’ of ‘partners’. Kom je er niet uit, dan kan je Connections contacteren.

Heb je een probleem met een personeelslid of de service van een lokale partner, bijvoorbeeld met een chauffeur of een begeleider/gids op een safari of een trekking? Contacteer dan in de eerste plaats de lokale partner rechtstreeks, deze kent de lokale omstandigheden en mogelijkheden het beste.

De contactgegevens vind je op de digitale vouchers die je van ons kreeg. Als je een roadbook hebt ontvangen, vind je ze in je roadbook. Raakt je probleem niet opgelost, contacteer dan je Connections-shop tijdens de kantooruren. Daarbuiten kan je ons bereiken op het noodnummer.

Heb je een niet dringende onregelmatigheid? Neem dan gerust contact op met je Connections-shop via e-mail of telefoon tijdens de kantooruren.

Heb je een zeer dringende noodsituatie buiten de kantooruren en kun je geen oplossing vinden met bovenstaande richtlijnen? Dan kan je via de chatbot met ons telefonisch contact opnemen.

Waarom kiezen voor Connections?

Omdat wij reizigers zijn, net als jij. Steeds op zoek naar verrassende ervaringen, boeiende ontmoetingen en nieuwe horizonten. Omdat we 100% Belgisch zijn en je steeds verder helpen in je eigen taal. Omdat wij er onze persoonlijke missie van maken jou verder te laten reizen dan je ooit gedacht had. Want het leven is intenser als je reist, echt reist!

Meer over Connections

The twinkle in the eye

Verwacht bij ons geen eenheidsworst. We gaan steeds op zoek naar die extra ingrediënten die jouw reis bijzonder maken. We zweren bij intense ervaringen.

Meer dan 100 travel designers over het hele land

Onze kennis en ervaring vind je in onze reiswinkels over heel België, steeds bij jou in de buurt. Onze Travel Designers ontvangen je met open armen.

+35 years on the road

We zijn al even onderweg. Reizen met Connections is kiezen voor ‘peace of mind’. Alles piekfijn geregeld, een uitstekende service, zekerheid en betrouwbaarheid.

Steeds aan jouw zijde

We zijn er als je ons nodig hebt! Bereikbaar via onze website, onze reiswinkels, ons customer service center en via onze mobile travel agents.

Maandag – Zaterdag 10u tot 18u

Connections, Luchthavenlaan 10, 1800 Vilvoorde, BE 0428 666 853

Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte van de laatste aanbiedingen!

Wij hechten veel belang aan de bescherming van jouw persoonlijke gegevens. Lees onze Privacy Policy